Mohammadreza Soleimani 488 روز پیش
بازدید 670 بدون دیدگاه

افزودن Node به Solarwinds مبتنی بر Agent

افزودن Node به Solarwinds مبتنی بر Agent، در این مقاله افزودن تجهیزات به Solarwinds با نصب Agent را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در این روش Solarwinds با نصب Agent بر روی Node مورد نظر اطلاعات مانیتورینگ را در سطح شبکه جمع آوری می نماید. در این سناریو ما قصد داریم تا Agent را بر روی یک ویندوز سرور نصب و در نهایت وضعیت سیستم مورد نظر را در Solarwinds نظارت نماییم. از این گزینه جهت نظارت بر روی تجهیزات Windows، Linux و Unix می توان بهره برد.

 

افزودن Node به Solarwinds مبتنی بر Agent

فهرست مطالب

  1. مقدمه
  2. پیاده سازی

 

پیاده سازی

جهت افزودن Node مورد نظر به solarwinds، بر روی گزینه Manage Nodes در Solarwinds کلیک نموده و سپس بر روی گزینه Add Node کلیک می نماییم.

افزودن node

 

در پنجره باز شده می بایست مشخصات Node مورد نظر که قصد داریم آن را به نرم افزار Solarwinds اضافه نماییم، وارد کنیم. اولین گزینه Polling Hostname or IP Address می باشد که در این قسمت می بایست نام یا آدرس IP را مقدار دهی نماییم. همچنین یک تیک به نام  DHCP or BOOTP نیز وجود دارد که بر اساس رکورد های DHCP می توان تنظیمات مورد نظر را انجام داد. در اینجا ما قصد داریم سوئیچ سیسکو مد نظر را بر اساس آدرس IP به نرم افزار اضافه نماییم. بنابراین آدرس IP تجهیز مورد نظر را در قسمت Polling Hostname or IP Address وارد مقدار دهی می نماییم.

در این سناریو قصد داریم تا با نصب Agent بر روی یک Windows 10 اطلاعات مانیتورینگ را از سیستم مورد نظر به Solarwinds ارسال نماییم. به همین منظور در قسمت Polling Method گزینه Windows & Unix/Linux Servers: Agent را انتخاب نموده و با وارد نمودن نام کاریری و رمز عبور جهت احراز هویت اقدام می نماییم. در این قسمت می بایست نام کاربری و رمزعبور Windows 10 را وارد نموده و سپس با کلیک بر روی Test از تنظیمات انجام شده اطمینان حاصل نماییم. در نظر داشته باشید کاربر مورد نظر می بایست دسترسی Administrator را داشته باشد در غیر این صورت با خطای Unexpected error occurred during the Agent deployment and/or installation solarwinds روبرو خواهید شد. پیشنهاد می شود در این قسمت از نام کاربری و رمزعبور Administrator استفاده شود.

تست

 

همانطور که قابل مشاهده است، تست با موفقیت انجام گرفته در مرحله بعدی بر روی Next کلیک می نماییم. پس از انجام احراز هویت پنجره جدید ما مضمون نصب Agent بر روی سیستم مورد نظر نمایان خواهد شد که می بایست گزینه Start Install را انتخاب نماییم.

 

 

نصب Agent

 

اکنون می بایست منتظر بمانیم تا مرحله نصب پایان یابد. این فرایند مقداری زمان بر خواهد بود.

فرایند نصب

 

در پنجره بعدی منابع سخت افزاری سیستم مورد نظر نمایش داده خواهد شد که در صورت نیاز می توان اجزای مورد نظر را انتخاب یا از حالت انتخاب خارج نمود. در حالت Agent اطلاعات RAM، CPU و دیسک های سیستم عامل مورد نظر توسط Solarwinds جمع آوری خواهد شد. جهت تکمیل فرایند بر روی Next کلیک می نماییم.

منابع

 

در پنجره نهایی می توان اطلاعات دیگری نظیر شهر و محل قرار گیری دستگاه و همچنین دپارتمان مربوطه را وارد نماییم که این اطلاعات در آینده در قسمت فیلترینگ و گزارش ها کاربردی خواهند بود. همچنین در قسمت پایین تر نیز تنظیمات مربوط به آستانه هشدار ها قرار دارد که در صورت نیاز می توان مقادیر آن ها را تغییر داد.

تنظیمات Threshold

 

نهایتا با کلیک بر روی OK,ADD NODE سیستم عامل ویندوز مورد نظر مبتنی بر Agent به Solarwinds اضافه خواهد گردید و از این پس اطلاعات این سیستم به واسطه Agent نصب شده بر روی آن به نرم افزار مانیتورینگ Solarwinds ارسال خواهد گردید.

فرایند موفق

 

اکنون در داشبورد مدیریتی Solarwinds سیستم عامل مورد نظر اضافه شده و اطلاعات توسط نرم افزار مانیتورینگ قابل مشاهده می باشد.

 

جزئیات

 

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با کلیک بر روی Node مورد نظر به پنجره مربوط به آن هدایت شده و اطلاعات جزئی تری در اختیار قرار خواهد گرفت.

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare