Mohammadreza Soleimani 519 روز پیش verl
بازدید 2238 بدون دیدگاه

نصب نرم افزار مانیتورینگ Solarwinds

نصب نرم افزار مانیتورینگ Solarwinds، در این مقاله قصد داریم نصب ماژول Network Performance Monitor ( NPM ) نرم افزار مانیتورینگ Solarwinds نسخه 2020.2.6 را مورد بررسی قرار دهیم . جهت نصب ماژول Network Performance Monitor ( NPM ) ابتدا می بایست پیش نیاز های نصب این نرم افزار را فراهم آوریم.

 

نصب نرم افزار مانیتورینگ Solarwinds

فهرست مطالب

  1. پیشنیاز ها
  2. انواع License
  3. نصب SQL Server
  4. نصب نرم افزار

 

 

پیشنیاز ها

  • جهت نصب Network Performance Monitor ( NPM ) نیاز به ویندوز سرور نسخه 2003 و بالاتر می باشد که در این سناریو ویندوز سرور 2022 مورد استفاده قرار گرفته است.
  • پورت های مورد استفاده در Solarwinds 161 UDP ، 162 UDP ، 1433 TCP ، 1434 UDP ، 5671 TCP ، 17777 TCP می باشد. این پورت ها در فایروال می باست مجاز باشند.
  • راه اندازی سرویس Webserver
  • .NET framework ورژن های 5 و 4

 

انواع License

  • SL100 : این لایسنس تا 100 گره، 100 اینترفیس ، 100 Volumes و در مجموع 300 عنصر را پشتیبانی می نماید.
  • SL250 : این لایسنس تا 250 گره، 250 اینترفیس ، 250 Volumes و در مجموع 750 عنصر را پشتیبانی می نماید.
  • SL500 : این لایسنس تا 500 گره، 500 اینترفیس ، 500 Volumes و در مجموع 1500 عنصر را پشتیبانی می نماید.
  • SL2000 : این لایسنس تا 500 گره، 500 اینترفیس ، 500 Volumes و در مجموع 1500 عنصر را پشتیبانی می نماید.
  • SLX : این لایسنس به صورت بدون محدودیت و تا 12000 عنصر را پشتیبانی می نماید.

 

 

همانطور که گفته شد در این سناریو نصب نرم افزار Solarwinds بر روی ویندوز سرور 2022 که از پیش نصب گردیده انجام خواهد گرفت. در مرحله ابتدایی می بایست از نصب بودن .NET Framework ورژن 3.5  و 4  بر روی سرور اطمینان حاصل نماییم. جهت نصب نیز از گزینه Add Roles and Features می توان اقدام نمود.

 

نصب SQL Server

در مرحله بعدی می بایست جهت نصب SQL Server برای ذخیره سازی پایگاه داده نرم افزار مانیتورینگ Solarwinds اقدام نمود. جهت انجام این کار در این سناریو از SQL Server 2014 Enterprise  استفاده گردیده. همواره پیشنهاد می شود که از یک سرور دیگر جهت نصب SQL Server مجزا استفاده شود تا بتوان به صورت بهینه تری از نرم افزار بهره برد. پس از اجرا نمودن Setup مربوط به SQL Server در پنجره باز شده در تب Installation گزینه New SQL Server کلیک می نماییم.

نصب SQL

 

 

در پنجره بعدی می بایست لایسنس مربوط به SQL Server را وارد نموده و بر روی Next کلیک کنیم. در مرحله بعدی با زدن تیک گزینه I accept the license term و کلیک بر روی Next به مرحله بعدی هدایت خواهیم شد. در قسمت Microsoft Update بسته به نیاز می توان گیزنه Update را فعال یا غیر فعال نمود. در پنجره Setup role گزینه SQL Server feature installation را انتخاب می نماییم و سپس بر روی Next کلیک می نماییم.

انتخاب Role

 

 

در پنجره feature selection می بایست با زدن تیک گزینه Select All کلیه Feature ها را انتخاب و بر روی Next کلیک نماییم.

انتخاب Feature

 

 

در قسمت Instance configuration با تنظیمات پیش فرض به مرحله بعد می رویم.

تنظیمات instance

 

 

در قسمت Server configuration جهت سرویس های SQL Server Agent، Database engine، Analysis Service، Reporting Service و Integration Service نام کاربری Administrator و رمز عبور سرور را قرار می دهیم.

تنظیمات سرور

 

 

در پنجره Database Engine configuration با کلیک بر روی Add current user کاربر ویندوز را اضافه و سپس بر روی Next کلیک می نماییم.

تنظیمات database engine

 

 

در پنجره analysis service configuration نیز همانند مرحله قبل بر روی گزینه Add current user کلیک می نماییم. سپس در قسمت Reporting Service Configuration با تنظیمات پیش فرض به مرحله بعدی خواهیم رفت. همچنین در قسمت Distributed Relay Controller گزینه Add Current User را انتخاب می نماییم. در مراحل بعدی با تنظیمات پیش فرض ادامه خواهیم داد و نهایتا بر روی Install کلیک می نماییم.

نصب SQL

 

 

پس از پایان نصب SQL Server می بایست IIS را در ویندوز سرور راه اندازی نماییم. جهت انجام این کار در Server manager بر روی گزینه Add Roles and Feature کلیک نموده و گزینه Web Server (IIS) را انتخاب می نماییم.

نصب سرویس وب

 

 

نصب نرم افزار مانیتورینگ Solarwinds

در مرحله بعد نصب نرم افزار مانیتورینگ Solarwinds نسخه 2020.2.6 را شروع می نماییم. جهت شروع فرایند نصب Setup نرم افزار را اجرا می کنیم. در پنجره باز شده با سه گزینه Lightweight Installation، Standard Installation و Add Scalability Engine رو برو خواهیم شد. چنانچه قصد داشته باشیم Solarwinds و SQL به صورت یکجا نصب شوند می توان از گزینه Lightweight installation استفاده نمود اما باید توجه داشت که سایز پایگاه داده در این گزینه به 10 گیگابایت محدود می باشد. گزینه Standard installation در شرایطی که SQL سرور مجذایی در دسترس است می توان استفاده نمود. همچنین گزینه Add Scalability Engine جهت ایجاد افزونگی و سرور ثانویه Solarwinds مورد استفاده قرار می گیرد. در این سناریو به دلیل اینکه SQL سرور را به صورت جداگانه راه اندازی نموده ایم از گزینه Standard installation استفاده می نماییم.

شروع نصب Solarwinds

 

 

 

در مرحله بعدی می بایست سرویس مورد نظر و زبان را انتخاب نماییم که در این سناریو از ماژول Network Performance Monitor استفاده خواهیم نمود.

انتخاب Product

 

 

در پنجره بعدی در صورت نیاز می توان Add-on نرم افزار را نصب نمود.

نصب Add-on

 

 

در مرحله بعدی یک بررسی سخت افزاری روی سیستم انجام خواهد گرفت تا سخت افزار در دسترس جهت نصب نرم افزار مورد تایید قرار گیرد.

سیستم مورد نیاز

 

 

در پنجره بعدی با فعال نمودن تیک گزینه I accept the term of the License Agreement نموده و با کلیک بر روی Next نصب نرم افزار آغاز خواهد شد.

نصب

 

 

پس از پایان مرحله نصب، پنجره تنظیمات به صورت اتوماتیک باز خواهد شد که در ابتدا می بایست بر روی Next کلیک نماییم.

پنجره تنظیمات

 

 

در پنجره بعدی با تنظیمات ایجاد پایگاه داده بر روی SQL مواجه خواهیم شد. با  استفاده از گزینه Authenticate as current logged in user و سپس کلیک بر روی Next به مرحله بعدی هدایت خواهیم شد.

تنظیمات پایگاه داده

 

 

در پنجره بعدی نام پایگاه داده مورد نظر را وارد می نماییم.

نام پایگاه داده

 

 

در پنجره بعدی یک رمز عبور جهت پایگاه داده مورد نظر وارد می نماییم.

نام کاربری پایگاه داده

 

 

در پنجره بعدی تنظیمات Web وجود دارد که به تنظیمات این قسمت را به صورت پیش فرض در نظر گرفته و بر روی Next کلیک می نماییم. در پنجره بعدی نیز تنظیمات مربوط به سرویس های Solarwinds می باشد که به صورت پیش فرض بر روی Next کلیک می کنیم.

سرویس ها

 

 

در قسمت Event monitoring نیز با تنظیمات پیش فرض بر روی Next کلیک می نماییم. در نهایت با ادامه مراحل ، فرایند نصب به پایان خواهد رسید.

پایان فرایند

 

 

در نهایت جهت دسترسی به پنل مدیریتی Solarwinds کافی است در مرورگر، آدرس http://127.0.0.1:8787 را وارد نماییم. در صفحه باز شده نام کاربری Admin به صورت پیش فرض وجود دارد و می بایست یک رمز عبور برای آن در نظر بگیریم.

رمز عبور Solarwinds

 

 

پس از وارد نمودن رمز کاربری اتصال به کنسول مدیریتی Solarwinds انجام خواهد پذیرفت.

کنسول مدیریتی solarwinds

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare