Mohammadreza Soleimani 472 روز پیش verl
بازدید 479 بدون دیدگاه

افزودن ESXi به Solarwinds

افزودن ESXi به Solarwinds، در این مقاله قصد داریم افزودن یک ویندوز سرور به Solarwinds را مورد بررسی قرار دهیم. یکی از مهمترین موجودیت های شبکه سرور های ESXi می باشند. ESXi ها در سطح شبکه نیاز به نظارت و پایش منظم دارند چرا که منابع سخت افزاری آن ها دائما در حال سرویس دهی به ماشین های مجازی می باشند و داشتن اطلاعات از وضعیت سخت افزاری و منابع مصرفی آن ها امری اجتناب ناپذیر می باشد. بنابراین با افزودن سرور های ESXi به Solarwinds می توان پایش و نظارت کافی بر آن ها اعمال نمود.

 

افزودن ESXi به Solarwinds

فهرست مطالب

  1. مقدمه
  2. پیاده سازی

 

 

پیاده سازی

جهت افزودن سرور های ESXi در منوی داشبورد مدیریتی Solarwinds بر روی Manage Nodes کلیک نموده و سپس بر روی Add Node کلیک می نماییم.

افزودن Node

 

در پنجره باز شده می بایست مشخصات Node مورد نظر که قصد داریم آن را به نرم افزار Solarwinds اضافه نماییم، وارد کنیم. اولین گزینه Polling Hostname or IP Address می باشد که در این قسمت می بایست نام یا آدرس IP را مقدار دهی نماییم. همچنین یک تیک به نام  DHCP or BOOTP نیز وجود دارد که بر اساس رکورد های DHCP می توان تنظیمات مورد نظر را انجام داد. در این سناریو قصد بر این است تا با بهره گیری از گزینه VMware, Hyper-V or Nutanix entities یک سرور ESXi را با آدرس IP به Solarwinds اضافه نماییم.

با وارد نمودن آدرس IP سرور ESXi در قسمت Polling Hostname or IP Address و انتخاب گزینه VMware, Hyper-V or Nutanix entities بر روی Next کلیک می نماییم.

انتخاب روش

 

 

در پنجره بعدی می بایست نوع پلتفرم مورد نظر را انتخاب نماییم. در این سناریو گزینه انتخابی Standalone ESX Host می باشد اما با توجه به نیاز می توان گزینه های دیگر از جمله vCenter، Hyper-V و غیره را انتخاب نمود.

نوع زیرساخت

 

 

در مرحله بعدی می بایست Credential مورد نیاز جهت احراز هویت را وارد نماییم. دقت داشته باشید در این قسمت می بایست نام کاربری و رمز عبور سرور ESXi را وارد نموده و سپس بر روی Next کلیک نماییم.

احراز هویت

 

پس از تایید شدن مرحله احراز هویت، تنظیمات مربوط به هشدار ها و آستانه های مربوط به هشدار و خطا در دسترس قرار خواهد گرفت. در نظر داشته باشید در این مرحله امکان تغییرات در آستانه ها وجود ندارد اما به محض اینکه این سرور به مدیریت Solarwinds در آمد این امکان برقرار خواهد گردید. چنانچه قصد اضافه نمودن سرور ESXi دیگری داشته باشیم می توان بر روی گزینه Finish and add another کلیک کنیم در غیر این صورت با کلیک بر روی Finish فرآیند افزودن ESXi به solarwinds را خاتمه می دهیم.

اتمام فرایند

 

سرور ESXi با موفقیت به Solarwinds اضافه گردید.

افزودن موفق

 

 

اکنون در داشبورد مدیریتی Solarwinds یک Vendor به قسمت All Nodes با نام VMware inc. اضافه شده است.

پنجره all nodes

 

در اولین گام پس از افزودن ESXi به solarwinds می بایست کمی منتظر نمود تا اطلاعات اولیه از سرور توسط Solarwinds جمع آوری گردد. همچنین با کلیک بر روی ESXi مورد نظر می توان به تنظیمات و اطلاعات و جزئیات بیشتری دسترسی پیدا نمود. در قسمت Virtualization Assets ماشین های مجازی درون ESXi Host قابل دسترسی می باشند. چنانچه نیاز به تغییرات در این قسمت وجود دارد، در قسمت Virtualization Settings می توان آن را اعمال نمود.

موجودیت مجازی

 

همچنین Average Response Time و Packet Loss نیز با نشانگر قابل مشاهده می باشد.

زمان پاسخگویی

 

مقدار مصرف CPU Load و Memory در ESXi Host نیز در قسمت CPU Load & Memory Utilization در دسترس کاربر قرار می گیرد.

مقدار بار CPU

 

و در نهایت در قسمت ESX Host Details جزئیات کاملی از سرور مورد نظر نمایش داده می شود. همچنین در این قسمت می توان مقادیر آستانه های هشدار را تغییر داد.

جزئیات سرور

 

همانطور که مشاهده می نمایید در این پنجره کلیه اطلاعات در مورد پلتفرم مجازی سازی VMware در دسترس قرار می گیرد. اطلاعاتی از جمله ماشین های مجازی، مقادیر مصرف CPU و Memory، انواع نمودار ها و گزارش ها و سایر موارد که جهت نظارت و پایش محیط VMware ESXi بسیار کاربردی می باشند به صورت کامل و جامع قابل مشاهده می باشد.

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare