Mohammadreza Soleimani 765 روز پیش Verl
بازدید 1625 بدون دیدگاه

معرفی کریو کنترل – Kerio Control

معرفی کریو کنترل – Kerio Control، در ابتدا بهتر است قبل از معرفی کریو کنترل، که در این مورد فکر نماییم که اصلا UTM چیست؟ چه قابلیت هایی دارد؟ و چرا به چنین راهکار امنیتی در شبکه سازمان خود نیاز داریم؟ شبکه توسط چه خطراتی تهدید می گردد؟ فرق UTM با فایروال ( Firewall ) در چیست؟ از کریو کنترل در چه سازمان هایی می توان بهره برد و چند کاربر را پوشش خواهد داد؟ و چه ابزار هایی را در اختیار ما قرار می دهد؟ و بسیاری سوالات دیگر .

 

معرفی کریو کنترل – Kerio Control

فهرست مطالب

  1. معرفی کریو کنترل – Kerio Control
  2. تفاوت UTM و Firewall
  3. سطح پشتیباتی کریو کنترل
  4. سایر قابلیت های کریو کنترل

 

هر شبکه که به اینترنت دسترسی دارد همواره با مشکلاتی روبرو می گردد، مشکلاتی از قبیل ویروس ها و Ransomware های پیشرفته که در اینترنت وجود دارند و قصد آن ها حمله به Client ها و خرابکاری و از کار انداختن کارایی شبکه می باشد و یا حملاتی که از طریق بستر اینترنت توسط هکر ها به قصد نفوذ و خرابکاری روی شبکه ها انجام می پذیرد و نحوه شناسایی و خنثی کردن این حملات، کنترل ترافیک ورودی و خروجی شبکه Block نمودن بعضی از ترافیک های خاص و ایمیل های دریافتی که ممکن است حاوی ویروس هایی باشند که قصد آنها حمله به شبکه و نفوذ به آن از طریق ایمیل می باشد. همچنین فیلتر کردن وب سایت های خاص در اینترنت که ما مایل نیستیم کاربران ما بتوانند به آن وب سایت ها دسترسی داشته باشند و همچنین به وجود آوردن اینترنتی امن برای کاربران، کنترل و مدیریت اینترنت و پهنای باند و استفاده بهینه از پهنای باند برای افزایش کارایی شبکه و بسیاری موارد دیگر.

چطور می توان این مشکلات را برطرف نمود؟ اینجاست که Unified Thread Management ( UTM ) ایفای نقش می نماید و می تواینم آن را یک جعبه ابزار کامل در نظر بگیریم که با داشتن همه ابزار های مورد نیاز برای هر قسمت، تمامی این مشکلات را به راحتی حل می نماید و پاسخگوی کلیه نیازهای امنیتی شبکه خواهد بود و برای ما تسلط بیشتری روی مدیریت شبکه ایجاد می نماید.

 

تفاوت UTM و Firewall چیست؟

تفاوت UTM و Firewall

در اغلب موارد UTM و Firewall یکسان در نظر گرفته می گردند در صورتی که به صورت کلی اینطور نیست! فایروال را می توانیم به عنوان یک ابزار در کنار مجموعه ابزار های UTM در نظر بگیریم. فایروال ترافیک ورودی و خروجی شبکه را از طریق قوانینی ( Rule  ) که بر پایه آدرس های IP و پورت ها هستند، کنترل می نماید. در چنین شرایطی اگر مشکلی در زمینه IP Address و پورت ها به وجود آید، فایروال کارایی خود را از دست خواهد داد و امنیت شبکه به خطر خواهد افتاد. به همین دلیل فایروال تنها بخشی از قابلیت های یک UTM می باشد. پس می بینیم که وجود یک UTM برای یک سازمان یک اصل غیر قابل انکار می باشد.

 

سطح پشتیباتی کریو کنترل

در دنیای UTM ها کریو کنترل یک UTM مناسب و حرفه ای و راه حلی منطقی برای سازمان های کوچک و متوسط می باشد که می تواند تا حداکثر 300 کاربر را پوشش دهد. UTM کریو کنترل به دو صورت سخت افزاری و به صورت نرم افزار قابل پیاده سازی می باشد و تمامی تنطیمات در مدل های سخت افزاری و نرم افزاری یکسان هستند و از این نظر تفاوتی با هم نخواهند داشت. همچنین از ابزار های مهم و قدرتمندی که در کریو کنترل وجود دارد آنتی ویروس Bitdefender می باشد که در نسخه های اخیر به صورت Built-in در این UTM وجود دارد و می تواند مانند آنتی ویروس لبه شبکه عمل نماید و از ورود ویروس به شبکه داخلی جلوگیری نماید.  کریو کنترل همچنین می تواند تمامی حمله های احتمالی را شناسایی نماید و از آن ها جلوگیری به عمل آورد.

آنتی ویروس کریو کنترل

 

سایر قابلیت های کریو کنترل

از دیگر قابلیت های کریو کنترل می توانیم به قابلیت VPN Server و VPN Tunneling که به واسطه آن ها به دسترسی به شبکه از راه دور و متصل نمودن دو شعبه یک سازمان به صورت امن، اشاره نماییم.

همچنین ابزار Proxy موجود در کریو کنترل علاوه بر تامین امنیت کاربران بر روی سرعت اینترنت نیز می تواند تاثیر گذار باشد. همچنین به واسطه کریو کنترل می توانیم کاربران و فعالیت اینترنتی آنان را مانیتور و نظارت نماییم و به راحتی می توانیم مشاهده کنیم که چه کاربری در چه زمانی وارد کدام وب سایت گردیده و مدت زمان استفاده از آن وب سایت چقدر بوده.

امکان محدود کردن مقدار حجم استفاده از اینترنت نیز برای کاربران در کریو کنترل وجود دارد و به این واسطه می توان مصرف نا محدود کاربران را کنترل نمود. همچنین  فیلتر کردن وب و اسکن نمودن ایمیل ها و سرویس DNS و DHCP و استفاده از vLAN و بسیاری موارد دیگر را می توان از قابلیت های کریو کنترل دانست.

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare