Mohammadreza Soleimani 566 روز پیش verl
بازدید 1769 بدون دیدگاه

پروکسی سرور در کریو کنترل – Proxy Server

پروکسی سرور در کریو کنترل – Proxy Server، در این مقاله قصد داریم راه اندازی پروکسی سرور در کریو کنترل را مورد بررسی قرار دهیم. پروکسی همانند یک واسط بین شبکه داخلی و اینترنت در نظر گرفته می شود. این پروکسی می تواند به صورت یک سرور فیزیکی یا در بستر یک نرم افزار پیاده سازی گردد. مکانیزم عملکرد پروکسی، دسترسی به اینترنت به صورت غیر مستقیم می باشد. این ارتباط غیر مستقیم به این صورت است که بسته های کاربران ابتدا به پروکسی ارسال می گردد و سپس بسته ها از طریق پروکسی به اینترنت ارسال می گردد. این پروکسی با یک مکانیزم مشابه NAT شبکه داخلی را از شبکه اینترنت جدا می نماید و دسترسی از شبکه اینترنت به شبکه داخلی را غیر ممکن می سازد که این یک قابلیت امنیتی مناسبی محسوب می گردد. یکی دیگر از مزایای پروکسی بهبود عملکرد می باشد و این بهبود عملکرد بر اساس فرایند Caching اتفاق خواهد افتاد. در چنین شرایطی درخواست های تکراری با سرعت بالاتری پاسخ داده می شوند.

 

پروکسی سرور در کریو کنترل – Proxy Server

فهرست مطالب

  1. پروکسی سرور در کریو کنترل
  2. انواع پروکسی
  3. راه اندازی Non-transparent Proxy
  4. تنظیمات کلاینت

 

انواع پروکسی

  • Forwarded Proxy : این پروکسی ها در بین شبکه اینترنت و شبکه داخلی قرار می گیرند و در خواست کاربران را به سمت اینترنت ارسال می نمایند.
  • Transparent Proxy : مشابه Forwarded Proxy می باشد با این تفاوت که کلاینت های شبکه داخلی از وجود پروکسی مطلع نمی باشند. این نوع پروکسی نیاز به هیچ گونه تنظیماتی در سمت کلاینت ندارد.
  • Non-transparent Proxy : در این نوع پروکسی، کلاینت ها در ابتدا از وجود یک پروکسی سرور در شبکه مطلع هستند. در این نوع پروکسی نیاز به انجام تنظیماتی در سمت کلاینت می باشد.
  • Reverse Proxy : با استفاده از این پروکسی می توان دسترسی به چند وب سرور داخلی با یک آدرس Public IP را امکان پذیر نمود.

 

راه اندازی Non-transparent Proxy در کریو کنترل

جهت راه اندازی پروکسی سرور، در کنسول مدیریتی کریو کنترل بر روی گزینه Proxy Server کلیک می نماییم. در تب Proxy server به صورت پیش فرض گزینه non-transparent proxy server فعال می باشد. همچنین در حالت پیش فرض کریو کنترل از پورت 3128 استفاده می نماید. همواره پیشنهاد می شود که از همین پورت پیش فرض استفاده شود. چنانچه پروکسی خارج از شبکه داخلی و در اینترنت قرار دارد و از پورت استانداردی جهت دسترسی به پروکسی استفاده نمی شود، نیاز است که گزینه Allow tunneled connections to all TCP ports نیز فعال شده باشد.

کریو کنترل از پروتکل های HTTP، HTTPS، FTP پشتیبانی می نماید.

راه اندازی پروکسی

 

تنظیمات کلاینت

جهت راه اندازی non-transparent Proxy می بایست تنظیماتی در سمت کلاینت نیز انجام پذیرد. جهت انجام این تنظیمات می بایست در مرورگر کاربر در قسمت Option ( این تنظیمات در فایرفاکس انجام گرفته ) و سپس در قسمت Network Settings ، گزینه Manual Proxy Configuration را انتخاب نموده و آدرس IP مربوط به پروکسی سرور را در قسمت HTTP Proxy وارد نماییم. بنابراین در قسمت HTTP Proxy آدرس IP کریوکنترل را وارد نموده و در قسمت Port هم شماره پورت در تنظیمات Proxy Server را وارد می نماییم.

تنظیمات کلاینت

 

پس از انجام این تنظیمات چنانچه کلیه Rule های مربوط به دسترسی به اینترنت را غیر فعال نمایید. کلاینت هایی که این تنظیمات به آن ها اعمال شده به اینترنت دسترسی خواهند داشت و این به دلیل این است که درخواست کاربران به سمت Proxy Server می رود و پروکسی سرور درخواست ها را به سمت اینترنت ارسال می نماید. این نکته حائز اهمیت می باشد که استفاده از non-transparent Proxy ها پیشنهاد نمی گردد، به این دلیل که احراز هویتی در این نوع پروکسی انجام نمی گیرد. جهت برطرف نمودن این مشکل می توان در قسمت Domain and User Login گزینه Force non-transparent proxy server authentication را فعال نمود. از این پس در هنگام استفاده از مرورگر احراز هویت کاربر نیز انجام خواهد پذیرفت.

احراز هویت

 

اگر قصد داشته باشیم تنظیماتی که روی مرورگر کلاینت انجام دادیم به صورت اتوماتیک و به صورت اسکریپت انجام گیرد از در قمسمت Proxy Server می بایست گزینه Kerio Control non-transparent proxy server را انتخاب و Allow browsers to use configuration script automatically via DHCP server in kerio control را فعال نمود.

اسکریپت

 

در مرحله بعدی می بایست در قسمت DHCP Server با اضافه نمودن Option 252:MSIE proxy autodiscovery و قرار دادن آدرس کریو در قسمت Value به همراه http و شماره پورت و مقادیر مورد نیاز، تنظیمات مورد نیاز را به واسطه DHCP Server مطابق تصویر زیر به کلاینت ها اعمال نماییم.

تنظیمات DHCP

 

در مرحله نهایی می بایست در مرورگر کاربر در قسمت Automatic proxy configuration URL نیز آدرس وارد شده فوق را وارد نماییم.

تنظیمات مرورگر

 

به این نکته توجه داشته باشید که دریافت تنظیمات در این حالت ممکن است زمان بر بوده و حتی یک تا دو ساعت زمان نیاز داشته باشد.

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare